Tuesday, March 13, 2012

Oameni de cultura....cultura bacteriana!

"...Sa vii acum la mine la sat...sa vezi...am 1.000 de litri de tuica in pivnita...ti-e mai mare dragul"....
"...In iarna am taiat 2 porci...anul asta mai cumpar 2, acuma, prin primavara..."
"...Peste 2 saptamani...merg la un vecin din sat...mi-a promis ca-mi taie un miel...vreau sa merg sa vad cum il taia, acolo...in fata mea...sa-l beleasca frumos"....
"....Langa livada de pruni pe care o am mostenire de la tata....cresc niste ciuperci....pfuuuuuuuuuuu...le zice manatarci....stii, nu?....ma duc si iau 2 saci...acum imi permit, ca am un Suzuky Samurai"....
"...Si tie, cum iti merge in CANADA? Eh....eu n-am vrut sa plec....dom'le, daca ti-ai vazut de treaba...ai dus-o bine si aici....pai...cine a plecat? cine a emigrat? numai haimanalele...."

Cateva mostre de cultura debitate de un autentic om de cultura (bacteriana) care, fara sa-si dea seama, jignea si infiera cu manie proletara pe toti cei care au emigrat din Romania, fie inainte de 1989 fie dupa.

In mintea lui de primata culegator, valoarea suprema o constituie cei 1.000 de litri de tuica din pivnita...de care "ti-e mai mare dragul", cei 2 porci pe care ii taie in fiecare iarna, mielul "belit in fata lui" si ciupercile culese de pe marginea drumului. Ciuperci pe care, ca un popandau vesnic nesatul si care-ti da in permanenta senzatia ca ascunde ceva, le cara spre propria-i vizuina cu un Suzuky Samurai. Creatie, probabil, a unor haimanale care n-au avut niciodata tangente cu comunismul.

In conceptia lui de tarat psihic si moral, cei care, in disperare de cauza, in urma unor burse de studii, in urma unor oferte decente de locuri de munca sau pur si simplu din spirit de aventura...au parasit vagauna lui draga cu pretentii de tara...pe numele ei Romania....sunt, invariabil, "haimanale care nu si-au vazut de treaba"...

El insa, un chel (cu fata de codobatura si atitudine vesnic lacoma de spermophilus citellus care iti lasa in permanenta impresia ca ascunde ceva)...care se incapataneaza sa-si pastreze slinoasele fire de par lateral...aranjat intr-o freza de psihopat gen "Frankenstein" sau aidoma solistului Prodigy nu realizeaza jignirea adusa tuturor celor plecati din Romania, majoritatea din motive cat se poate de intemeiate si legitime.

Judecata lui morala, care nu a trecut de nivelul urii fata de oricine nu e ca el...este reminiscenta regimului de grota in care s-a nascut si s-a "format", a lipsei de educatie, carenta teribila a agramatului lipsit de studii, de lecturi elementare, de comportamente care, in alte circumstante istorice, sociale si/sau politice, i-ar fi dat, probabil, un cu totul alt statut. In indolenta lui agresiva, acest biped acefal ramane, dupa 22 de ani, prototipul omului nou, comoara inestimabila a comunismului biruitor, chezasia dezastrului actual ce bantuie Romania.

Q.E.D.

No comments:

Post a Comment