Wednesday, December 1, 2010

Fake country, fake people

Exista, neindoielnic, un apetit al rumanilor pentru lucrurile de proasta calitate. Si "apetitul" asta, de fapt o preferinta a majoritatii rumanilor in aproape orice achizitioneaza, este dat nu atat de lipsa banilor (cunosc multi oameni cu bani si gusturi indoielnice!) cat de vidul ce le bantuie cutia craniana in materie de gust, calitate, frumos.

Sigur, se poate lesne spune ca "gusturile nu se discuta"...Ba eu cred ca este imperativ ca ele sa fie discutate. Pentru ca asa cum e valabil "spune-mi cu cine te imprietenesti...ca sa-ti spun cine esti"...asa cred ca este valabil si "spune-mi ce imbraci, ce bei, ce mananci, ce muzica asculti...ca sa-ti spun cat de taran esti"!

Istoria post-decembrie 1989 a demonstrat cu varf si indesat dominatia prostului gust la rumani. Oh, cu siguranta ca sunt multi parveniti care au fost dispusi sa plateasca pentru calitate (au si avut cu ce, e adevarat!), indiferent ce au achizitionat (o haina, un parfum, o masina...). Dar au facut-o dintr-un snobism jalnic, dintr-o nevoie de a epata, dintr-o incercare de a compensa complexele groaznice care-i apasa si de care, cu siguranta, sunt straini.

In aproape orice, dar mai ales in vestimentatie...rumanii sunt un "fake people". De muzica....ce sa mai pomenesc? Din experienta proprie: concertele de vineri seara ale Filarmonicii Banatul de abia umpleau sala de concerte a Colegiului Ion VIDU (dupa aprecierea mea....maxim 500 de locuri). In schimb, la behaielile unor behaitori populari (interpreti de muzica populara, deh...)...din Parcul Rozelor...se strangea lumea "ca la circ"...

Nu mai pomenesc de un concert de jazz unde prezenta era asigurata doar de cateva zeci de impatimiti, hai 2-300 (oho, ce sarbatoare!), dar nu mai mult! Asta in timp ce manelistii aduna public cel putin de ordinul miilor.

Exemplele pot continua, ca dealtfel si comportamentul fake al acestui popor, la randul lui este un fake. Putine, prea putine sunt persoanele pentru care calitatea, si nu cantitatea conteaza! Pai...cu astfel de fake people...nu putem vorbi decat de o fake country. O fake country care, chiar daca formal face parte din randul UE si NATO, in continut ea apartine unei cu totul alte lumi!


PS Intr-o discutie recenta cu un prieten...am aflat un lucru stupefiant!!! Ca in magazinele alimentare din Timisoara se poate cumpara vin la halucinantul pret de 2,5 RON (mai putin de 1 EURO)/sticla (fie 750 ml fie 1 L). Si sunt multi cei care cumpara...sub simplul imbold al pretului bun. "Daca pretul e bun, normal ca si vinul e bun" - spun fake people, consumatorii de vin contrafacut 100 %
Iata aici cateva dovezi irefutabile a unui fake alimentar, vinul. Cel "made in Ro" este, de cele mai multe ori, un fake veritabil!
Enjoy it!

No comments:

Post a Comment